Skip to content
Meny
Stäng

Kundupplevelser som ger framgång

När produkter och tjänster blir alltmer jämförbara, återstår kundupplevelsen som den viktigaste tillgången ett företag har.

Innehåll:

I denna workshop får ni en förhöjd medvetenhet, motivation och konkreta idéer för hur ni ska lyckas. Ni kommer att ha väldigt goda möjligheter att ta er kundupplevelse till nya höjder. Er handledare är Arvid Axland, uppskattad föreläsare och författare till boken ”Jakten på Känslan – Konsten att skapa meningsfulla upplevelser”. Arvid har jobbat med över 200 företag i olika branscher med denna fråga, genom sitt företag Pool kommunikationsbyrå.

Människors syn på vad som är viktigt i relationen till företag håller på att förändras i grunden. För att skapa värde för kunder och medarbetare behövs något mer än en bra produkt. Vi söker alltmer efter meningsfulla upplevelser och goda berättelser som vi kan föra vidare. Vilka är de upplevelserna? Och hur ni kan skapa emotionella band med de människor som är viktiga för er? Det tar vi tillsammans fram lösningar på under denna workshop.

Förutom en inspirerande introduktion till ämnet får ni ta del av de bästa metoderna och under lustfyllda former träna på att utveckla meningsfulla upplevelser. Ni får både med er verktyg att fortsätta jobba med hemma, såväl som konkreta idéer som kan genomföras direkt. Det är en blandning av teori, praktiska metoder och eget arbete under handledning från en ledande upplevelseexpert.

Målgrupp:

Det här är en kombinerad utbildning och workshop som är relevant för de flesta branscher och typer företag och organisationer – givet att kundupplevelsen betraktas som en strategiskt viktig fråga. Den kan hållas för en ledningsgrupp, samtliga medarbetare, eller representanter från organisationens olika delar. För att lyckas fullt ut med kundupplevelsen behöver frågan nämligen bo i högsta ledning såväl som genomsyra medarbetarnas vardag. Detta är ett utmärkt tillfälle att få ihop organisationen med ett gemensamt inspirerande fokus.

Mål:

  • Nya insikter, ny motivation och nya idéer för kundupplevelsen.
  • En ny bild av er själva och vilket värde ni kan skapa för er omvärld.
  • Samsyn kring företagets kanske viktigaste frågor – Kundupplevelser.
  • En intensiv och lustfylld workshopupplevelse

Upplägg och schema:

Denna utbildning och workshop erbjuds i olika längd. Fullt program innefattar en heldag. En snabbvariant kan kortas ner till 90 minuter. Företrädelsevis på en plats utanför ert kontor där vi iscensätter en kreativ och inspirerande miljö. Lokal kan ordnas av er handledare.

Ur innehållet:

– Grundläggande utbildning i Upplevelseekonomin och potentialen för meningsfulla kundupplevelser
– Varför är en tydlig helhetsupplevelse så viktig? Vad är din roll i det?
– Hur kan just ni spela en större roll för, kunderna, era medarbetare och samhället i stort?
– Kundresan – de viktigaste beröringspunkterna och hur de påverkar upplevelsen för era kunder.
– Genomgång av 10 centrala spelregler för företag som vill lyckas med goda exempel från en mängd olika branscher.
– Kreativa metoder och egen övning i innovation och idéskapande
– Arbete med att forma nya upplevelser via budskap, aktiviteter, handlingar och beteenden.
– Prioritering av faktiska åtgärder och aktiviteter som du kan göra direkt.
– Knep för hur ni snabbt kommer igång med att tänka upplevelsedesign och hur du får din organisation med på tåget.

Nästa steg: Upplevelsetransformation

En möjlig påbyggnad till utbildningen är ett internt program som ser till att ni får ett bestående kundupplevelsefokus i organisationen. Ni får en coach som hjälper er med planering och implementering.

Gör en intresseanmälan

Är du intresserad av att boka en workshop för en grupp? Skriv gärna kortfattat om evenemanget så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Workshop booking form

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.