Framgångsrik Innovation
Hur man startar, driver och lyckas med Disruptiv Innovation.
Varför är det så svårt för storbolagsvärlden att lyckas med disruptiv innovation?
Innehåll:
Storbolagen har all kunskap om marknaden, idéerna och resurserna finns och ändå lyckas man sällan att dra ett projekt från disruptiv idé till disruptiv lansering. Det brister ofta i mod och genomförande och de blir i stället överrumplade av t.ex. startups som kommer från ingenstans och stöper om hela marknaden.
Vilka är utmaningarna för att stora bolag ska lyckas och vad krävs för att övervinna dem? Under en halvdag delar författaren och innovationsexperten Åsa Caap sina bästa tips för hur du startar, driver och lyckas med disruptiv innovation inne på ett storbolag. Formatet är interaktivt, där verkliga exempel varvas med praktiska övningar. Alla deltagare får möjlighet att bidra aktivt och bli coachade i grupp på temat ”Starta, driv och lyckas med disruptiv innovation”. Utbildningen kan levereras både som traditionell workshop eller som digital utbildning.
Målgrupp:
Utbildningen riktar sig till ledare och intraprenörer som vill lyckas med disruptiv innovation på större företag.
Mål:
Målet med utbildningen är att du ska få konkreta tips på hur du framgångsrikt sätter upp strukturen för ett disruptivt innovationsprojekt samt hur du sen driver det hela vägen i mål. Du kommer lära dig de viktigaste ingredienserna i arbetet med att skapa rätt förutsättningar för att lyckas.
Upplägg och schema:
- 09.00-09.15 Intro och incheckning
- 09.15-09.45: Vilka är de största utmaningarna generellt?
- 09.45-10.15: Vilka praktiska lösningar finns att tillgå
- 10.15-10.45: Er organisations hinder och utmaningar
- 10.45-11.15: Reflektion och diskussion kring konkreta lösningar och åtgärder
- 11.15-11.30: Summering och utcheckning
Gör en intresseanmälan
Är du intresserad av att boka en workshop för en grupp? Skriv gärna kortfattat om evenemanget så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
Workshop booking form
Föreläsaren Åsa Caap
Åsa Caap är en Stockholmsbaserad intraprenör, entreprenör, grundare och tidigare VD för Our/Vodka. Hon blev utnämnd till Årets Intraprenör 2015 och blev listad som en av världens 1000 mest kreativa businessmänniskor av amerikanska tidningen Fast Company 2016. 2017 listades hon på Market Weeks ”Vision 100” list samt EatBigFish’s lista ”Challengers to watch”. Hennes artiklar har blivit lovordade och delade av Richard Branson.