Skip to content
Meny
Stäng
Talare

Andra Farhad

Andra ”Börshajen” Farhad är den unga investeraren och entreprenören som tagit finansvärlden med storm. Med ambitionen att få fler att börja engagera sig i sin privatekonomi i tidig ålder har Andra Farhad startat Sveriges största kostnadsfria utbildningsplattform för sparande och investeringar.

Börshajen startades 2016 av den då 23-åriga Andra Farhad för att få fler att skaffa sig ett fuck off-kapital. Börshajen vill krossa fördomar och göra kapitalmarknaden tillgänglig för alla. Oavsett om man är man eller kvinna, ung eller gammal, har invandrarbakgrund eller är helsvensk så vill Andra med Börshajen ge alla makten att bygga sin egen förmögenhet.

Mer om Andra Farhad

Efter att Andra Farhad flyttat från Köping till Fittja följde en tuff tid där hon utsattes för mobbning under hela mellanstadiet och högstadiet. Hon kände sig ensam, frustrerad och tappade lusten helt för skolan. Runt omkring henne var arbetslösheten hög, och kriminaliteten likaså. Men det väckte en revanschlust hos Andra Farhad som bestämde sig för att aldrig bli en siffra i statistiken eller låta postort styra hennes förutsättningar.

Andra Farhad var fast besluten om att ordna ett bättre liv för sig själv och googlade ”Hur blir jag rik”. Hon läste sedan allt hon kom över om aktier och börshandel och endast 16 år gammal köpte hon sin första aktie. Sju år senare, i början av 2016, startade hon Instagramkontot @borshajen. Ett konto som i dag har nära 20 000 följare.

Andra driver även ett framgångsrikt aktiebolag, en utbildningsplattform, med samma namn som i dag är värderat till 10 miljoner kronor. Men än är hon inte nöjd, hon vill skapa något större.

”Jag vill skapa något som inte har funnits tillgängligt tidigare och sänka tröskeln som finns på kapitalmarknaden i dag och göra den tillgänglig för fler. Det här är bara början!”

Boka en föreläsning med Andra Farhad

Haja börsen med Börshajen

Det här är Andra Farhads absolut mest bokade föreläsning och den bygger på hennes storsäljande bok ”Haja Börsen”. Föreläsningen anpassas helt och hållet efter publiken och går att bygga för både nybörjare men även går även att göra en djupdykning i ämnet för dem som redan är igång. Föreläsningen ger lyssnaren en genomgång av aktiemarknaden och hur den funkar, vad som påverkar aktiemarknaden, konkreta tips på hur man placerar pengar i olika värdepapper, hur man ökar sin riskmedvetenhet, hur man bygger en lönsam portfölj mm. Det är en väldigt enkel och lättsam föreläsning med många exempel ur det vardagliga livet som uppskattas av människor i alla åldrar.

Den här föreläsningen har främst bokats av företag som vill ge sina medarbetare en ekonomisk kunskap, företag som bokar föreläsningen till kundevent och kundkvällar, skolor och universitet.

Bygg varumärke med 0 kr i budget

I snart 10 års tid har Andra kombinerat sina två stora intressen – sparande och marknadsföring. Hon har haft en nästintill besatthet av att bygga ett varumärke för en så billig peng som möjligt. Hon har jobbat med marknadsföring, testat sig fram och byggt varumärken på olika sätt.

Andra Farhad har under de senaste 10 åren fått PR till ett värde av 47 miljoner kronor och figurerat i varenda media i Sverige och Norden, för 0 kr. Hon har sålt ut både Hovet och Globen med sammanlagt 21 0000 personer, med 0 kr i marknadsföringsbudget. Hon har skrivit en bok som blev en storsäljare och gick viralt på sociala medier. Trots utgivningen i slutet på november sålde boken slut i hela landet och blev årets mest sålda fackbok på endast två veckor, för 0 kr i marknadsföringsbudget.

Att etablera, bygga och förvalta varumärken har varit ett stort intresse för Andra. Under åren har hon lärt sig vad som funkar, och vad man helst ska undvika. Alla tips och trix, alla do’s and don’ts.

I den här föreläsningen delar Andra med sig av allt hon lärt sig och hur hon gått tillväga.

Prospektera rätt och öka din försäljning

En föreläsning för företag och organisationer som har ett eller flera säljteam.

Andras första riktiga jobb var som telefonförsäljare på ett callcenter där hon sålde printannonser. Det var ett högt tempo, många samtal och ännu fler ”nej” per dag. Men Andra var nyfiken, ihärdig och ville bli bättre. Hon förstod väldigt snabbt att den bästa säljaren inte är den som ringer flest samtal varje dag, utan den som är genuint nyfiken, har fingertoppkänsla, är bra på att prospektera och duktig på att bygga relationer.

Genom åren har Andra lärt sig att grymma säljare inte är en art som föds med talang, utan en talang som byggs med tiden och kommer med erfarenhet, intresse och en stor nyfikenhet för människor. I den här föreläsningen pratar hon om hur man blir en duktig säljare och vilka egenskaper man behöver bygga. Hon pratar om olika säljarpersonligheter och deras styrkor. Andra lägger även stort fokus på hur man som säljare prospekterar och hur rätt prospektering kan öka försäljningen.

Entreprenörskap

Den här föreläsningen riktar sig mot företagare eller blivande företagare. Föreläsningen är väldigt bred och anpassas efter kunden/publiken.

Småföretagarna är superviktiga och står för 4/5 jobb i Sverige. I den här föreläsningen pratar Andra om varför entreprenörskapet är viktigt och hur Sverige står sig i världen jämfört med andra länder. Hon pratar även om sin egen entreprenörsresa. Om möjligheter, utmaningar, marknadsföring, försäljning och hur viktigt det är för entreprenörer att bygga nätverk som inte bara är LinkedIn-kontakter, utan ett nätverk som man kan omsätta till affärer och möjligheter. Andra pratar om ekonomi och delar med sig av tips på hur man som egenföretagare ska tänka kring investeringar i bolaget, kapitalförsäkring, tjänstepension, viktiga försäkringar mm.

Stäng

Boka profil

Vi återkommer till dig om din förfrågan så snabbt som möjligt!

Boka talare eller moderator

Boka en talare eller moderator hos talarbyrån MySpeaker! Det ingår alltid en kostnadsfri behovsanalys.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Boka talare